LinusBeastani

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Linus Beastani - 13 juni 2013 18:10

Jag tänkte nu ha en frågestund här, 

Ni får fråga precis vad ni vill, 

den börjar nu och avslutas imorgon fredag 18.03

frågorna kan handla om precis vad som helst, 

tex mina åsikter om fördommar, vad jag tror på, varför jag kom just till Sverige, hur jag upplevde hur jag blev bahndlad och bemött av andra under min första tid här, varför jag började med musik, vilken sorts musik jag gör, med vilka gör jag det med, hur länge osv, 

fråga på nu alla :D

jag svarar på frågorna rakt av eller om jag har mer tid på mig så gör jag ett inlägg med svar på frågorna men om det är sjukt många frågor så kanske jag gör ett video inlägg ^^


FRÅGA PÅ NU ALLA FINA ! :)

Av Linus Beastani - 13 juni 2013 15:25

Jag får väldigt många frågor om varför jag började med musik, 


Många utav er är redan fullt medvetna om att jag kommer ifrån ett annat land och då är det inte så lätt med massa traditioner, språket och liknande saker som dom flesta har förståelse för.

Men jag stötte på ganska mycket folk som var emot mig eller bara inte tyckte om mig för att jag inte kommer här ifrån.

I början försökte jag att bara inte bry mig så mycket men i längden så gick det inte, 

så då började jag med att skriva av mig lite.

Sedan så utväcklades det till längre texter och efter det så bara blev det att jag började skriva låtar :)


Första gången jag skrev av mig så kände jag hur allting som var jobbigt bara försvann, 

Det var då jag verkligen kände att jag kunde börja leva mitt liv på riktigt och inte på ett sånt sätt som folk kallar för att bara slösa en massa tid, 

det finns dock alltid folk som hatar och så men det beror mest på avundsjuka och det är jag fullt medveten om menn det är dom som ger mig styrka och kraft till att vilja fortsätta med musiken, 

för alltså dom väljer att prata om mig ofta men ändå säger att dom hatar mig?

orkar ändå inte lägga ner tid och energi på såna personer. :)


Jag har ju motgångar och jag har mött både större och mindre hinder på vägen, 

Min motivation har fått problem ibland men med tiden så har allting löst sig, 

hela tiden i en låt på alla sätt så får det mig att börja tänka tillbaka på massa tider som var tidigare,

på den tiden då jag inte hade det så lätt, 

jag hade det rätt jobbigt i skolan och liknande men texterna gjorde mig stark, ingen kunde trycka ner mig innerst inne, så länge jag visade mig stark och inte gav vika.


Jag började snabbt förstå att genom att skriva så kunde jag få uttrycka mig, öppna mig själv och förändra mitt liv, 

inte bara för mig utan för både vänner och familj också, 

det var även texterna jag skrev som fick mig at förändra min syn hur jag såg på dom till något mycket bättre.

Mitt samvete växte till sig och det blev mycket lättare för andra att kunna förstå mig även fast det kunde vara jobbigt och tufft ibland.

i min första text så kände jag att jag började leva mitt liv på sätt sätt utan att slösa på tid,

Texterna och musiken har förändrat hela mitt liv.


Jag fick göra ett val och i nuläget känner jag hur rätt det blev och det står jag för fullt ut,

jag vet att jag kanske inte var den bästa personen förut men i dagens samhälle så verkar det vara många som har glömt att man kan förändras till det bättre från förr och det känner jag verkligen att jag lyckades att göra,

då kände jag en känsla som var ny och främmande men ändå en skön känsla, 

det var den som gav mig styrka att vilja förändra mig, 


Det här är varför jag valde att börja med musik, 


Hoppas ni förstår.


HATERS GONNA HATE,

THEM GOING ON THEIR OWN FATE.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Chululu, nemen hei :D
Skaffade en blogg igen,
Love it or hate it but I hope u like it guys :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards